پرینت

هیچ ابتلای از کوئید 19 در دام های کشور یافت نشده است رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در حال حاضر سیستم پایش انسانی و حیوانی کوئید 19 با وزارت بهداشت اجرا می کنیم که غربالگری دام ها را در تمام استان ها انجام می دهد و تاکنون هیچگونه مورد مثبتی از کوئید 19 بین دام ها یافت نشده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی وظیفه تضمین سلامت مواد غذایی با منشأ دامی و مبارزه با بیماریهای دامی را دارد، گفت: از بهمن 1394 سنگین ترین بحران آنفولانزا حاد پرندگان روبرو بودیم و با کنترل این بیماری ایران توانسته در تولید تخم مرغ جزو کشورهای برتر قرار بگیرد.

 

علی صفر ماکنعلی با تاکید بر اینکه بیماری سالمونلا در حال کاهش است، افزود: در حال حاضر ویروس نیوکاسل در روستاها کاهش یافته که در نتیجه تولید واکسن نیوکاسل مقام به حرارت بوده است. همچنین برای نخستین بار بذر واکسن تب برفی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته و در آینده امکان صادرات این محصول فراهم می شود.

 

او با اشاره به اینکه براساس پروتکل‌های بهداشتی روز دنیا صادرات 40 هزار تن محصولات لبنی و... به پنج کشور اوراسیا داشته ایم، تصریح کرد: در حال حاضر کیفیت تولید مرغ در کشور افزایش یافته است.

 

او با اشاره به اینکه تردد دام به صورت برخط رسد می شود، گفت: در حال حاضر اختلاف قیمت دام در ایران و خارج از کشور باعث شده به صورت برخط جابجایی دام زنده رصد می شود هرچند ممکن است این اطلاعات منتشر نشود.

 

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره رصد ویروس کرونا در میان دام ها، گفت: در حال حاضر سیستم پایش انسانی و حیوانی کوئید 19 با وزارت بهداشت اجرا می کنیم که غربالگری دام ها را در تمام استان ها انجام می دهد و تاکنون هیچگونه مورد مثبتی از کوئید 19 بین دام ها یافت نشده است.

 

منبع: خبرگزاری موج
1399/06/05

آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 05 شهریور 1399 23:22

نوشتن دیدگاه


آمار بازدید سایت

2272746
امروزامروز32
دیروزدیروز19
این هفتهاین هفته51
این ماهاین ماه51
آمار کلآمار کل2272746
کاربران وارد شده: 0
مهمان: 2
شما اینجا هستید:   خانه اخبارگزیده اخبار خبرگزاری هاهیچ ابتلای از کوئید 19 در دام های کشور یافت نشده است

طراحی و اجرا توسط شهرام عطریان