پرینت

زنگ خطر تولید شیر و گوشت به صدا در آمد؛ اختلاف ۴ برابری قیمت کنجاله با نرخ مصوبرئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: اگر دولت هر چه سریع‌تر مشکلات تامین نهاده را حل نکند، صنعت دامپروری تا ۲ ماه آینده نابود می‌شود.

 

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه زنگ خطر تولید شیر و گوشت کشور به صدا درآمده است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۱۰ هزار تومان، جو ۳ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیدا نمی‌شود که اگر دولت هر چه سریع‌تر این مشکلات را حل نکند، ظرف یک تا ۲ ماه آینده صنعت دامپروری نابود می‌شود.

 

به گفته او، نرخ فعلی جو و ذرت با قیمت مصوب ۲ برابر و کنجاله سویا با قیمت مصوب ۴ برابر فاصله دارد.

 

مقدسی ادامه داد: در حال حاضر ذرت در بنادر آمده و تنها به سبب مشکل تامین ارز امکان ترخیص آن وجود ندارد و اگر بانک مرکزی نمی‌تواند ارز مورد نیاز را تامین کند، اجازه واردات با ارز آزاد را بدهند چرا که دستگاه ما موجود زنده ای است که نبود ارز و تحریم متوجه نمی‌شود.

 

این مقام مسئول قیمت تمام شده یک کیلو شیرخام را ۴ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و دام زنده را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان دامداران است که با این وجود خطر جدی پیش روی این صنعت است.

 

رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از انباشت چشمگیر دام سنگین در واحد‌های دامداری بیان کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات، پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت را با نرخ ۷۰ هزار تومان خریداری می‌کند که این نرخ جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.

 

او در پایان حداقل قیمت خرید گوشت پشتیبانی از دامدار را ۷۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب سود معقول برای دامدار هر کیلو گوشت با نرخ ۸۰ هزار تومان باید خریداری شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
1399/06/03

آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 05 شهریور 1399 01:56

نوشتن دیدگاه


آمار بازدید سایت

2272816
امروزامروز30
دیروزدیروز25
این هفتهاین هفته121
این ماهاین ماه121
آمار کلآمار کل2272816
کاربران وارد شده: 0
مهمان: 2
شما اینجا هستید:   خانه اخبارگزیده اخبار خبرگزاری هازنگ خطر تولید شیر و گوشت به صدا در آمد؛ اختلاف ۴ برابری قیمت کنجاله با نرخ مصوب

طراحی و اجرا توسط شهرام عطریان