پرینت

اختصاص ردیف اعتباری، اصلاح نژاد دام با اتکا به نژاد داخلی و ظرفیت دام بومی، قاچاق و رفع موانع تردد دامداران و عشایر معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران دیدار و در خصوص پاره ای از مسائل مرتبط با حوزه دام کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از سازمان امور عشایر ایران، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی ساعتی پیش (عصر امروز یکشنبه ۱۹ مرداد) با حضور در سازمان امور عشایر با قندالی رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار که معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر و مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان نیز حضور داشتند، در خصوص ضرورت اختصاص ردیف اعتباری برای دام، موضوع اصلاح نژاد دام با اتکای به نژاد داخلی و ظرفیت دام بومی عشایر، و موضوع قاچاق دام و برطرف کردن موانع تردد دامداران و عشایر گفتگو و تبادل نظر شد.

 

بررسی موضوع دامپزشکی و برطرف کردن مشکلات دامداران کشور بویژه دامداران عشایری در این حوزه، از دیگر موضوعاتی بود که در نشست رضائی و قندالی مورد تاکید قرار گرفت.

 

در این نشست معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر همچنین بر تشکیل کارگروه مشترک در حوزه دام کشور با حضور نمایندگانی از معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، سازمان امور عشایر ایران، سازمان دامپزشکی کشور، و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهادکشاورزی و برگزاری مستمر جلسات این کارگروه تاکید کردند.

 

استفاده هدفمند از تسهیلات اختصاصی در حوزه دام از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی و تبادل نظر رضائی و قندالی قرار گرفت.

 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر، مدیران کل دفاتر بهسازی امور تولید و امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان و مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان در این نشست حضور داشتند و نقطه نظرات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان کردند.

 

جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری جامعه عشایری ایران با در اختیار داشتن حدود 22 میلیون راس دام سبک، 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید و نقش تاثیرگذاری در تامین مواد پروتئینی مورد نیاز کشور دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایانا
1399/05/19

آخرین به روز رسانی یکشنبه, 19 مرداد 1399 22:54

نوشتن دیدگاه


آمار بازدید سایت

2272870
امروزامروز30
دیروزدیروز54
این هفتهاین هفته175
این ماهاین ماه175
آمار کلآمار کل2272870
کاربران وارد شده: 0
مهمان: 1
شما اینجا هستید:   خانه اخبارگزیده اخبار خبرگزاری هااختصاص ردیف اعتباری، اصلاح نژاد دام با اتکا به نژاد داخلی و ظرفیت دام بومی، قاچاق و رفع موانع تردد دامداران و عشایر

طراحی و اجرا توسط شهرام عطریان