رونمایی از وب گاه مهندس ذوالانوار

به اطلاع عموم مردم به ویژه شهروندان شریف سومین حرم اهل بیت(ع) می رساند وبگاه رسمی سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

به آدرس

www.zolanvar-sh.ir

افتتاح گردیده و زین پس، تنها مرجع رسمی بیان نظرات و دیدگاه های ایشان می باشد.

دولت برای حل مشکلات بازنشستگان، کارگروه ویژه تشکیل دهد

نماینده مردم شیراز در مجلس:
دولت برای حل مشکلات بازنشستگان، کارگروه ویژه تشکیل دهد

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه باید بپذیریم تأمین اجتماعی در جامعه ما ضعیف است گفت: دولت برای حل مشکلات بسیار بازنشستگان، کارگروه ویژه تشکیل دهد.

خبرگزاری فارس: دولت برای حل مشکلات بازنشستگان، کارگروه ویژه تشکیل دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار اظهار داشت: بین دستگاه‌های متولی امور ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که این مسئله بر مشکلات قشر بازنشسته افزوده است.

وی افزود: بازنشستگان قشری هستند که بحق، دِین خود را طی سال‌ها به نظام اسلامی و جامعه ادا کرده‌اند و حال، در سال‌هایی که توان و رمقی کمتری برای انسان باقی می‌ماند، آرامش و آسودگی خیال شاید تنها خواسته میلیون‌ها نفر از این قشر شریف باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به مشکلات موجود قشر بازنشسته در کشور گفت: در شرایطی که امروزه حتی شاغلان باوجود دریافت حقوق متعادل و گاهی با داشتن چند شغل، از وضعیت اقتصادی خود ناراضی‌اند به‌طور حتم، مشکلات مالی بازنشستگان با دریافت مستمری ناچیز چندان عجیب و دور از ذهن نیست که تأخیرهای گاهی چندماهه در پرداخت همین حقوق نیز بر مشکلات معیشتی بازنشستگان می‌افزاید.

وی همچنین در تشریح مشکلات امروز جامعه بازنشستگان تصریح کرد: عدم وجود نظام جامع بیمه درمانی ویژه بازنشستگان که بتواند به‌صورت مجزا از دیگر اقشار جامعه، بخش اعظمی از هزینه‌های سنگین درمان را تأمین کند، تأخیرهای گاهی چندماهه در پرداخت مستمری در برخی نهادها و ارگان‌ها و عدم اختصاص مناسب تسهیلات رفاهی و مالی از مهم‌ترین مشکلات این قشر از جامعه است.

ادامه نوشته

مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان ناشی از سوءمدیریت است

نماینده شیراز:
مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان ناشی از سوءمدیریت است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیش از آنکه اتفاق ناگواری بیفتد به فکر چاره باشند گفت: مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان نه به دلیل تحریم‌ها بلکه به دلیل سوءمدیریت است.

خبرگزاری فارس: مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان ناشی از سوءمدیریت است  
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان در کشور اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان نه به دلیل تحریم‌ها بلکه به دلیل سوءمدیریت در این شرکت هواپیمایی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تأخیرهای مکرر پروازهای داخلی این شرکت هواپیمایی در خطوط مختلف هوایی و اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت افزود: بحثی که در دولت گذشته نیز مطرح کردیم و امروز نیز بر آن تأکید می‌کنیم آن است که مسئولان نباید تمام کاستی‌ها و مشکلات و کمبودهای موجود در عرصه‌های مختلف را فقط متوجه تحریم‌ها بدانند بلکه بخش عمده‌ای از مشکلات امروز کشور و ازجمله مشکلات به وجود آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان ناشی از عدم برنامه‌ریزی صحیح و سوءمدیریت است.

ذوالانوار همچنین خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان آن را عامل اصلی مشکلات پیش‌آمده برای این شرکت عنوان می‌کنند مسئله تازه‌ای نیست و از دو سال پیش برای تمام ایرلاین‌ها وضع‌شده اما دو سال گذشته این شرکت مشکلی در تأمین قطعات و تعمیرات نداشت و هواپیماهای این ایرلاین در پروازهای داخلی و خارجی خود بدون نقص فنی و بدون باطل شدن پروازها و گاهی با تأخیرهای حداقلی فعالیت می‌کردند و رضایت مشتریان نیز از خدمات این شرکت در حد مطلوبی قرار داشت اما حال چه شده که بنابر برخی گزارش‌ها نزدیک بیش از نیمی از هواپیماهای این شرکت از دور پروازی خارج شده و بلااستفاده مانده و در انتظار اورهال و تعمیرات پروازی هستند و این‌ سرمایه‌های ملی بدون استفاده مانده‌اند.

ادامه نوشته

لزوم بازنگری در قانون کار

نماینده شیراز تاکید کرد
لزوم بازنگری در قانون کار

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: هر قانونی با طی زمان، نیاز به بازنگری دارد که به نظر می‌رسد اصلاح قانون کار، یک اصل مهم باشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای بازنگری و یا اصلاح این قانون آمادگی کامل دارند.

خبرگزاری فارس: لزوم بازنگری در قانون کار  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار با اشاره به مشکلات عدیده جامعه کارگری اظهار داشت: هم‌اکنون کارگران کشور ما درعین‌حال اینکه زیربنای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می‌شوند اما با مشکلات متعددی ازجمله بحران بیکاری، نبود امنیت شغلی، قراردادهای موقت، مداخلات دولت در سازمان تأمین اجتماعی، پائین بودن دستمزدها و شکاف میان درآمد و سبد هزینه زندگی مواجه هستند و حل مشکلات این قشر تنها در حد حرف باقی ‌مانده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: همان‌گونه که پیش‌تر نیز مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در لوزان و ژنو و نیویورک نیست بلکه در داخل کشور و در دست قشرهایی ازجمله کارگران است و دولت باید توجه داشته باشد تقویت تولید داخلی ستون فقرات حل مشکلات کشور است.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: در این اواخر اقدامی مثبت از سوی دولت در مورد ممنوعیت واردات برخی کالاها که تولید مشابه داخلی دارند تصویب و ابلاغ‌ شده است که انتظار داریم اقلام مورد اشاره در این قبیل مصوبات افزایش یابد و به‌زودی شاهد ممنوعیت واردات تمام کالاهایی باشیم که تولید آن‌ها در داخل کشور توسط بنگاه‌های صنعتی و تولیدی در حال انجام است.

ادامه نوشته

دولت لایحه برجام را تقدیم مجلس کند

نماینده شیراز:
دولت لایحه برجام را تقدیم مجلس کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی جزئیات توافق هسته‌ای حق نمایندگان ملت است و ما برای چنین روزهایی سوگند پاسداری از حقوق ملت خورده‌ایم گفت: دولت لایحه برجام را تقدیم مجلس کند.

خبرگزاری فارس: دولت لایحه برجام را تقدیم مجلس کند  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز  
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار با اشاره به بررسی متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کسانی که تاکنون مانع طرح آن در صحن علنی مجلس شده‌اند اظهار داشت: معاون وزیر امور خارجه اصرار دارد که مجلس به جزئیات برجام ورود نکند و فقط در مورد کلیات آن نظر دهد و در توجیه این مسئله نیز می‌گوید که این اقدامی داوطلبانه از سوی ایران بوده پس نیازی به تصویب در مجلس ندارد حال‌آنکه واقعیت آن است که اگر قرار باشد تعهدی الزام‌آور در قالب این توافقنامه آن‌هم به مدت 10 و یا 15 سال و حتی بیشتر برای ایران لحاظ شود نمایندگان مردم به‌حتم باید آن را بررسی کرده و در مورد آن اظهارنظر کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از طیفی از نمایندگان مجلس که مخالف ورود مجلس به بررسی جزئیات برجام هستند نیز گفت: عده‌ای در مجلس شورای اسلامی برخلاف مصالح عمومی کشور حرف می‌زنند و نمی‌خواهند مجلس به این مسئله مهم ورود کند حال‌آنکه بررسی جزئیات توافق هسته‌ای حق نمایندگان ملت است و در این مورد بنا بر فرموده مقام معظم رهبری چیز محرمانه‌ای وجود ندارد.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: اگر برخی دوستان در مجلس و یا دولت نگران شکل قانونی کار هستند می‌توانند برای حل آن، دولت را ملزم کنند لایحه برجام را هرچه سریع‌تر تقدیم مجلس کند اما هنگامی‌که تقدیم متن ترجمه فارسی برجام، با تأخیر و نقص مواجه می‌شود به نظر می‌رسد لایحه برجام نیز سرنوشت بهتری نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لایحه برجام چه تقدیم مجلس بشود و چه نشود نمایندگان موظف‌اند در اسرع وقت آن را بررسی کرده و نظر خود را در قالب رد و یا تأیید آن اعلام کنند چراکه این توافقنامه تعهدات طولانی‌مدت و الزام‌آوری برای ایران به همراه خواهد داشت و ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای چنین روزهایی سوگند پاسداری از حقوق ملت خورده‌ایم بنابراین موظف هستیم نسبت به این قضیه واکنش مناسب نشان دهیم.

ادامه نوشته

مقابله با مسئولانی که اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می‌کنند

ماینده شیراز تاکید کرد
مقابله با مسئولانی که اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می‌کنند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولانی که نقدهای منصفانه خبرنگاران را بر‌نمی‌تابند و اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می‌کنند باید به‌شدت مقابله کرد.

خبرگزاری فارس: مقابله با مسئولانی که اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می‌کنند  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری شغلی شریف و از رسالت‌های پیامبران اللهی بوده است و امروز نیز خبرنگاران در جامعه ما با تأسی از پیامبران در حال خدمت‌رسانی به آحاد مردم هستند.

وی افزود: در جامعه ما به دلیل مشغله‌های فراوانی که برای مسئولان و مردم وجود دارد، روزمرگی و غفلت از امور مهم فراگیر شده و در چنین شرایطی، از خبرنگاران انتظار می‌رود بیداری و بیدارگری آحاد جامعه و مطالبه‌گری از مسئولان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این نماینده مجلس افزود: در جامعه‌ای که جریان آزاد خبری وجود داشته باشد و تمام مسئولان و ارگان‌ها فعالیت‌های خود را زیر ذره‌بین دقیق رسانه‌ها بیابند فساد شیوع پیدا نخواهد کرد و تخلف به کمترین حد خود خواهد رسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ‌سختی‌های شغل خبرنگاری گفت: درعین‌حال اهمیت فراوانی که فعالیت‌های خبرنگاران برای آگاه‌سازی جامعه به دنبال دارد، اما این شغل از سختی‌های فراوانی برخوردار است و حقوق کم و در بسیاری از موارد آینده شغلی مبهم، بسیاری از اعضای جامعه خبری کشور را رنج می‌دهد.

ادامه نوشته

ذوالانوار: اجلاسیه پیرغلامان مهم‌ترین عامل نشر معارف اهل‌بیت(ع) است

حسین ذوالانوار  

پیرغلامان حسینی؛ منادیان وحدت اسلامی/ ۴

ذوالانوار: اجلاسیه پیرغلامان مهم‌ترین عامل نشر معارف اهل‌بیت(ع) است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) از سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: اجلاسیه پیرغلامان مهم‌ترین عامل نشر معارف اهل بیت(ع) است.

سیّد حسین ذوالانوار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان امام حسین (ع) مهرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در شهر شیراز توفیق بسیار بزرگی برای سومین حرم اهل بیت(ع) و استان ولایتمدار فارس است افزود: اجلاسیه پیرغلامان همانند برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در شیراز برگزار شد برای این خطه منشأ خیر و برکت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: امسال که شیراز میزبان این همایش مهم مذهبی است باید تمام ارگان‌ها و نهادهای سطح شهر شیراز و استان فارس برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم همکاری کنند تا مراسم به نحو شایسته برگزار شود.

ادامه نوشته

مجلس در بررسی برجام تحت‌فشار سیاسی و رسانه‌ای قرار نگیرد

نماینده مردم شیراز در مجلس:
مجلس در بررسی برجام تحت‌فشار سیاسی و رسانه‌ای قرار نگیرد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر بررسی متن برجام توسط مجلس به دور از فشارهای سیاسی و رسانه‌ای تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: مجلس در بررسی برجام تحت‌فشار سیاسی و رسانه‌ای قرار نگیرد  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز  
 
نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی متن برنامه جامع اقدامات مشترک هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 را به‌دقت بررسی و بر اساس مصالح عمومی کشور و با در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام و عزت ملی در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از برخی جوسازی‌های رسانه‌ای در مورد متن برجام گفت: نباید مجلس شورای اسلامی تحت ‌فشار غیرمتعارف سیاسی و رسانه‌ای قرار گیرد تا چشم‌بسته متن برجام را تائید کند.

ذوالانوار همچنین افزود: اقدامی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان انجام داده ارزشمند و ستودنی است و ما یقین داریم دوستان ما در وزارت امور خارجه در تنظیم متن توافقنامه برجام حداکثر دقت و تلاش خود را به کار گرفته‌اند اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته‌اند متن توافقنامه باید مسیر قانونی خود را در داخل کشور طی کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

وی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تسلیم ایران در برابر کشورهای غربی نیز گفت: استیصال و درماندگی مقامات آمریکایی در این ایام برای نظام جمهوری اسلامی قابل‌ درک است و این اظهارات برای آنان بیشتر مصرف داخلی داشته و با هدف اقناع کنگره و لابی‌های صهیونیستی که گردانندگان پشت‌ صحنه سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا هستند صورت می‌گیرد.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: به‌یقین این توافق ذره‌ای از دشمنی آمریکای جنایتکار علیه انقلاب اسلامی و محور مقاومت نخواهد کاست و از طرفی تغییری در پیشبرد سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی و استکبارستیزی ملت ایران نیز ایجاد نخواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر طبق آنچه گفته شد متن توافقنامه برجام تا زمانی که مراحل قانونی خود را در کشور طی نکند و به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد برای کشور الزام‌آور نبوده و تعهدی ایجاد نمی‌کند.

هدف نمایندگان فارس، دور بودن مدیران از اهداف گروهی و قومی است

نماینده مردم شیراز:
هدف نمایندگان فارس، دور بودن مدیران از اهداف گروهی و قومی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی مانند دغدغه بزرگان این استان و مردم استفاده از نیروهای متخصص است که خدمت را بر اهداف گروهی و قومی ترجیح دهند.

خبرگزاری فارس: هدف نمایندگان فارس، دور بودن مدیران از اهداف گروهی و قومی است  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز  
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار بابیان اینکه پیگیری مطالبات مردم و هموار کردن مسیر توسعه فارس باید موردتوجه و تأکید جدی قرار گیرد، اظهار داشت: به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همیشه از فضای کار و تلاش حمایت کرده‌ام.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در فارس و تولیت آستان شاه‌چراغ (ع) مبنی بر ضرورت حفظ وحدت، همدلی و هم‌زبانی و حل مسائل و مشکلات ایجادشده، بیان کرد: رهنمودهای آیت‌الله ایمانی همیشه راهگشای مشکلات بوده است و به‌یقین در این بحران نیز نقشه راهبردی خواهد بود.

وی افزود: ناراحتی مجمع نمایندگان این استان از وزیر کشور در مورد عدم توجه به نظرات نمایندگان درعین‌حال وعده پیشین وی بود و همین امر منجر به ارائه درخواست استیضاح به هیئت‌رئیسه مجلس شد که این موضوع را بیانات امام‌جمعه شیراز منتفی کرد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت یادآور شد: می‌توانستیم استیضاح را پس نگیریم و حتی در جلسه معارفه استاندار جدید شرکت نکنیم اما ازآنجاکه مقام معظم رهبری دوگانگی را در شرایط فعلی کشور به صلاح نمی‌دانند و بنا به توصیه نماینده ولی‌فقیه در فارس موضوع استیضاح وزیر کشور منتفی است.

وی ادامه داد: موضوع اختلاف‌نظر مجمع نمایندگان فارس با وزیر کشور در مورد انتخاب استاندار فقط آشنایی کامل فرد منتخب با این استان و دارا بودن سوابق کاری درخشان در حوزه اجرایی و نه مباحث قومی و قبیله‌ای بود.

ذوالانوار افزود: آنچه برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد رفع محرومیت‌های این استان و هموار شدن مسیر توسعه است و نمایندگان مردم فارس نیز چیزی جز توسعه این استان نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: دغدغه نمایندگان مانند دغدغه بزرگان این استان و مردم استفاده از نیروهای متخصص است که خدمت را بر اهداف گروهی ترجیح دهند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت خاطرنشان کرد: هدف تمام خدمتگزاران نظام باید این باشد که آنچه شایسته مردم ولایتمدار فارس است تحقق یابد.

پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت / طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت‌ رئیسه شد

نماینده مردم شیراز در مجلس:
پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت / طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت‌ رئیسه شد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از کلیدخوردن استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: نقش پدرخوانده‌ها در انتخاب استاندار فارس قابل‌ توجه بود و می‌توان گفت پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت.

خبرگزاری فارس: پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت / طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت‌ رئیسه شد  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت با انتخاب یک استاندار بدون تجربه برای فارس نشان داد که جایگاه این استان با 29 شهرستان را در این انتخاب مورد توجه قرار نداده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فارس همواره در قله قرار دارد، تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری جایگاه فارس را این‌قدر رفیع و ارزنده تبیین می‌کنند چرا وزیر کشور در انتخاب استاندار برای این خطه از ایران که دارای جایگاه بزرگی است از این موضوع به‌راحتی عبور می‌کند.

وی افزود: فارس در طول تاریخ همواره دارای ظرفیت‌های بسیاری از بعد مدیریتی بوده است اما این موضوع برای ما قابل‌ هضم نیست که یک استاندار غیربومی و ناآشنا با این استان برای فارس انتخاب شود.

ذوالانوار ادامه داد: انتخاب استاندار با پدرخوانده‌های دولت بوده است و نه خود دولت، که این موضوع را وزیر کشور باید با صراحت پاسخ گوید.

وی گفت: دو سال زمان می‌برد تا استاندار معرفی‌ شده، این استان را بشناسد تا با نقاط ضعف‌ و قوت آن آشنا شود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: نمایندگان فارس نه‌تنها در مراسم معارفه استاندار جدید فارس شرکت نمی‌کنند بلکه به‌شدت از دولت به دلیل بی‌توجهی به خواست مردم این استان گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اظهار گلایه‌مندی نمایندگان برخی از استان‌ها از وزیر کشور بیان کرد: درخواست استیضاح وزیر کشور امروز با حدود 40 امضا به هیئت‌ رئیسه مجلس تقدیم شده است.

ذوالانوار در ادامه در پاسخ به اظهارنظر وزیر کشور در مورد دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب بی‌واسطه از سوی مردم هستند و مسئولیت پیگیری مطالبات مردم را دارند، ما خواسته مردم را مطرح کردیم و در هر زمان و مکان دیگری نیز این روند را ادامه می‌دهیم زیرا برای رأی مردم ارزش قائل هستیم، وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به خواسته به‌حق مردم همیشه در صحنه فارس بی‌تفاوت بوده است.

الحاق فارس به دریا، قربانی نظرات عده‌ای قلیل نشود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:
الحاق فارس به دریا، قربانی نظرات عده‌ای قلیل نشود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق فارس به دریا که مصوبه شورای امنیت ملی دارد معلوم نیست چرا منافع ملی در یک کفه و خواسته عده‌ای کم در کفه دیگر قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: الحاق فارس به دریا، قربانی نظرات عده‌ای قلیل نشود  
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به فارس فرصتی خوب برای رفع محرومیت‌های این استان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدواریم در این سفر دولت با مصوبات اعتدال‌محور خود زمینه رشد استان فارس را مهیا سازد.

وی گفت: دولت در سفرهای استانی به دنبال حمایت از پروژه‌هایی است که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که این امر منطقی است اما باید در نظر داشت که فارس پروژه‌های این‌گونه‌ای کم دارد.

ذوالانوار افزود: نبود پروژه‌هایی با این پیشرفت نباید اجازه دهد که فارس از اعتبارات سفر آن‌گونه که باید بهره‌مند نشود.

وی تصریح کرد: آزادراه‌های شیراز به اصفهان و شیراز به بوشهر از خواسته‌های به‌حق مردم است که نباید در این سفر نادیده گرفته شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین راه‌آهن شیراز - گل گهر، شیراز به بندرعباس و شیراز به بوشهر از خواسته‌های مهم مردم است که امیدواریم در این سفر به نتیجه برسد.

دولت در مصوبات اعتدال را رعایت کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

دولت در مصوبات اعتدال را رعایت کند

 
خبرگزای پانا: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امیدواریم در این سفر دولت با مصوبات اعتدال محور خود زمینه رشد استان فارس را مهیا سازد.

۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت ساعت 16:53

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سید حسین ذوالانوار بعد از ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان فارس فرصتی خوب برای رفع محرومیت های استان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امیدواریم در این سفر دولت با مصوبات اعتدال محور خود زمینه رشد استان فارس را مهیا سازد.
وی گفت: دولت محترم در سفرهای استانی به دنبال حمایت از پروژه هایی است که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که این امر منطقی است اما باید در نظر داشت که فارس پروژه های اینگونه ای کم دارد.
ذوالانوار افزود: نبود پروژه هایی با این پیشرفت نباید اجازه دهد که فارس از اعتبارات سفر آنگونه که باید بهره مند نشود.
وی تصریح کرد: آزادراه های شیراز به اصفهان و شیراز به بوشهر از خواسته های به حق مردم است که نباید در این سفر نادیده گرفته شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین راه آهن شیراز گل گهر، شیراز به بندر عباس و شیراز به بوشهر از خواسته های مهم مردم است که امیدواریم در این سفر به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: در جنوب ایران، استان فارس باید به بوشهر و خوزستان دارای راه های ارتباطی مناسب باشد که امری طبیعی است با توجه ه اینکه حجم مهمی از ثروت کشور در حوزه نفت و گاز در این سه استان است.

ذوالانوار بیان کرد: در مصوبات باید جغرافیا،ظرفیت ها و جمعیت استان مد نظر باشد، به طور مثال در بوشهر 625 میلیاردتومان و در گیلان 795 میلیار تومان مصوبه توسط هیات دولت نهایی شده است و طبیعی است که در فارس که جمعیت اش از هردو استان بیشتر است شاهد مصوباتی معادل این دو استان باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین ما شاهد وجود 50 میلیلارد دلار منابع ارزی هستیم که حق استان فارس با توجه به شرایط مختلف استان سه و نیم میلیارد دلار است که می تواند تکلیف بسیاری از مشکلات ما همچون خشکسالی و یا مترو را برطرف کند.

کاهش نرخ سود بانکی تنها راه‌حل رونق تولید است

نماینده شیراز در مجلس:
کاهش نرخ سود بانکی تنها راه‌حل رونق تولید است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش نرخ سود بانکی تنها راه‌حل رونق تولید در کشور است.

خبرگزاری فارس: کاهش نرخ سود بانکی تنها راه‌حل رونق تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع کاهش نرخ سودهای بانکی یکی از چالش‌های مهم اقتصاد کشور است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از نشانه‌های ثبات و توسعه اقتصادی برخورداری از نرخ سودهای بانکی معقول در یک کشور است.

وی بابیان اینکه موضوع سود بانکی تبدیل به یک جریان مقابل با بازار تولید شده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید در بانک‌ها شاهد توجه و حمایت بیشتر نسبت به حوزه تولید باشیم.

ذوالانوار خاطرنشان کرد: در حال حاضر دغدغه سودهای بانکی با وزیر اقتصاد و دارایی مطرح‌شده و امید است در آینده شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی ادامه داد: اگر سرمایه‌ها به‌جای حضور در بانک‌ها به سمت اشتغال سوق داده شود، در آینده اقتصاد کشور تنومند و باثبات خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک‌ها اولین و آخرین انتخاب بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری است، گفت: تا زمانی که نتوانیم مردم را برای حضور در عرصه تولید متقاعد کنیم نمی‌توانیم ادعای توسعه‌یافتگی اقتصاد داشته باشیم.

عده‌اي به‌دنبال شيراز زدائي هستند

 
ذوالانوار هشدار داد:
عده‌اي به‌دنبال شيراز زدائي هستند

اجتماعي  16:40:18 1394/02/01
942-514-5 كد خبر

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وقايع ماه‌هاي اخير در اين كلان‌شهر مدعي شد عده‌ و جريان‌هايي عامدانه به‌دنبال شيراز زدائي هستند و برخي هم سهوا در اين بازي گرفتار شده‌اند.

به گزارش گروه دريافت خبرخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، سيدحسين ذوالانوار مردم شیراز را نجيب، ولايت‌مدار و شهيد‌پرور توصيف و تاكيد كرد: اين شهر در عرصه‌هاي علمي، پزشكي، فرهنگي، هنري، اقتصادي و ساير حوزه‌ها همواره در بالاترين جايگاه قرار داشته‌اند.

وي با بيان اينكه مردم شيراز هيچگاه به محروميت‌ها معترض نبوده‌اند، گفت: طي ماه‌هاي گذشته شاهد اتفاق‌هاي تلخي در اين شهر بوديم و انتظار است مسئولان فرهنگي مراقب باشند تا به فرهنگ شيراز آسيب وارد نشود.

ذوالانوار با اشاره به موضوع و فيلم معدوم‌سازي چند قلاده سگ با تزريق مواد سمي،‌ آن را محكوم و تاكيد كرد: يك نكته قابل بحث اينكه در برخي سريال‌ها شخصيت‌پردازي‌هايي انجام مي‌شود كه حق شيراز را ضايع مي‌كند.

میزبانی شیراز در مسابقات جهانی فرصتی برای جذب سرمایه گذار

ذوالانوار خبر داد:  
میزبانی شیراز در مسابقات جهانی فرصتی برای جذب سرمایه گذار
  
شیراز – نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی میزبانی شیراز در مسابقات جهانی را فرصتی برای جذب سرمایه گذار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالانوار ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی شیراز برای مسابقات رالی خاورمیانه و جام جهانی کشتی فرنگی، گفت: به طور یقین زمانی که شیراز برای برگزاری چنین مسابقات مهمی انتخاب می شود نشان از ظرفیت بالای این شهر و استان است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های که در این راستا باید در نظر بگیریم فراهم کردن تمامی زیرساخت ها برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رقابت ها است زیرا میزبانی مناسب می تواند جایگاه شیراز در جهان را نشان دهد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: میزبانی این دو رقابت بسیار مهم و مناسب است اما باید با عملکرد مثبت گامی بلند برداریم تا در مسابقات رشته های دیگر نیز بتوانیم میزبانی را کسب کنیم.

ذوالانوار با بیان اینکه تمامی دستگاه ها و نهادهای استان فارس باید در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مسابقات همکاری لازم را داشته باشند، گفت: طی چند روز آینده مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز برگزار می شود و در اواخر سال جاری نیز مسابقات جهانی کشتی فرنگی است که هرکدام به نوبه خود شرایط مناسبی را برای استان فارس به همراه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقات کشتی جهانی زیرساختهایی لازم دارد که باید از هم اکنون به فکر فراهم کردن آنها باشیم به خصوص اینکه ورزشگاه مناسب برای برگزاری مسابقات جهانی در اختیار نداریم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های مربوطه باید از هم اکنون به فکر ایجاد سالن برگزاری مناسب مسابقات باشند و اگر هم در این میان کمبودهایی وجود دارد باید با پیگیری مناسب به فکر رفع مشکلات و چالش ها باشند.

ذوالانوار تصریح کرد: میزبانی مسابقات جهانی به معنی آبروی جمهوری اسلامی ایران است ونباید به  سادگی از کنار آن گذر کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه میزبانی این مسابقات جهانی فرصتی برای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف است، گفت: زمانی که پوشش مناسب و خدمات رسانی در حد عالی را داشته باشیم بازیکنان تیم های خارجی حکم سفیران ایران را برای ما خواهند داشت.

ضرورت تشکیل مجلس معلمان

نماینده مردم شیراز در مجلس خواستار شد 
 
ضرورت تشکیل مجلس معلمان

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت معیشت معلمان باید تبدیل به اولویت کاری مسئولان شود، گفت: تشکیل مجلس معلمان می‌تواند در حل مشکلات مفید باشد.

خبرگزاری فارس: ضرورت تشکیل مجلس معلمان  
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگیان از زحمتکش‌ترین اقشار در هر جامعه‌ای هستند، اظهار داشت: کار معلمی حرفه‌ای مهم و پرمسئولیت است و این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: معلمان در شکل‌گیری آینده جامعه نقشی مؤثر دارند و اگر شرایط رفاهی و معیشتی مناسبی برای آن‌ها فراهم نشود این رسالت نیز با مشکل مواجه می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع معیشت معلمان و فرهنگیان یکی از دغدغه‌های دولت و مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم شاهد بهبود این شرایط باشیم.

ذوالانوار تصریح کرد:  نامناسب بودن وضع حقوقی معلمان و شرایط معیشت آن‌ها در شان این قشر زحمت‌کش نیست.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی‌های جامعه فرهنگیان و تفاوت حقوقی که بین آن‌ها ایجاد شده است نیز از مواردی است که باید موردبررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد:  صحیح نیست که در جامعه اسلامی شاهد وجود مشکلات در قشر فرهنگی و یا شرایطی باشیم که آن‌ها را مجبور به تحصن کند.

لزوم وجود ناظر دائمی بر شوراهای اسلامی شهر و روستا

رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی فارس تاکید کرد 
لزوم وجود ناظر دائمی بر شوراهای اسلامی شهر و روستا

رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی فارس از فقدان ناظر دائمی بر شوراها به‌عنوان یک خلأ نام برد و گفت: باید برای سامان‌بخشی و تسهیل امور شوراها این نقیصه نیز برطرف شود.

خبرگزاری فارس: لزوم وجود ناظر دائمی بر شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار در همایش سراسری بازبینی انتخابات شوراهای اسلامی با اشاره به اینکه باید به سمت کیفیت در انتخابات برویم اظهار داشت: رعایت یا عدم رعایت اصول اسلامی در انتخابات می‌تواند نتایج منفی یا مثبت به دنبال داشته باشد.
وی افزود: شوراها مانند انقلاب جوان است و چهار دوره از آن‌ها می‌گذرد و کار شهر را انجام می‌دهند و تنها شهردار را انتخاب نمی‌کنند، ازاین‌رو باید کم‌کم استعدادهای آن‌ها شناسایی‌شده تا بتوانند مسئولیت‌های دیگری را نیز بر عهده گیرند .
ذوالانوار با اشاره به اینکه یک شورای عالی نظارت بر شوراهای شهر و روستا داشتیم که وظیفه‌اش بر عهده مجلس بود تصریح کرد: برای اینکه قانونش کامل‌تر باشد دبیران ناظر بر انتخابات شوراهای 31 استان دور یکدیگر جمع شده تا قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا را بازبینی کنند.
وی اضافه کرد: از مدت‌ها پیش نظرات مبادله و در این همایش نظرهای کارشناسی عرضه ‌شده تا با جمع‌بندی بتوانیم دبیرخانه دائمی نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا داشته باشیم.
این نماینده مجلس از فقدان ناظر دائمی بر شوراها به‌عنوان یک خلأ نام برد که باید برای سامان‌بخشی و تسهیل امور شوراها این نقیصه نیز برطرف شود.
رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان فارس گفت: با برگزاری این همایش سه‌روزه درواقع استارت اصلاح قانون انتخابات شوراها برای نخستین بار در شیراز زده ‌شد که اقدام مبارکی است.

مسئولان فارس دلایل ضعف در سرمایه گذاری را پیدا کنند

ذوالانوار در گفتگو با مهر:

مسئولان فارس دلایل ضعف در سرمایه گذاری را پیدا کنند

شناسهٔ خبر: 2526925 یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
شیراز – نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان استان فارس دلایل ضعف در جذب سرمایه گذار را پیدا کنند.

حسین ذوالانوار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه استان فارس باید در مسیر توسعه سرعت فعالیت های خود را بیشتر کند، تاکید کرد: از اینکه بخواهیم در شعار و حرف برنامه ریزی های خود را مثبت نشان دهیم هیچ اتفاقی برای فارس روی نخواهد داد.

وی ادامه داد: امروز مردم از دولت و نمایندگان خود انتظاراتی دارند که باید متناسب با آنها برنامه ریزی شود و در این راستا افزایش تولید و اشتغال از جانب مردم استان فارس به عنوان یک اولویت مطرح می شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشکسالی های چند سال اخیر در فارس ما را به سمت صنعتی شدن استان حرکت می دهد، یادآور شد: بخش زیادی از اشتغال فارس در بخش کشاورزی بوده اما زمانی که با خشکسالی مواجه هستیم یا باید بنشینیم و در انتظار پیامدهای منفی آن باشیم و یا اینکه با برنامه ریزی مناسب به سمت رفع مشکلات حرکت کنیم.

ذوالانوار تاکید کرد: آنچه که باعث کاهش ضربات خشکسالی به استان فارس می شود رفتن به سمت صنعت و ایجاد کار در وسعت کوچک و بزرگ است که در این میان باید پتانسیل های فارس را مد نظر قرار داد.

سال دولت و ملت ،همدلی و همزبانی

نماینده مردم شیراز در مجلس: 
 
سیاسیون سلایق خود را مانع پیشرفت و خدمت نکنند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سیاسیون همدلی و هم‌زبانی را سرلوحه کار خود قرار دهند و اجازه ندهند سلایق سیاسی مانع پیشرفت و خدمت به مردم شود.

خبرگزاری فارس: سیاسیون سلایق خود را مانع پیشرفت و خدمت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال جدید فرصتی است که وحدت ملی در اقشار مختلف به جهانیان نشان داده شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وحدت و همراهی مردم با حکومت بزرگ‌ترین سرمایه ایران اسلامی است که باید حفظ شود و مردم همیشه درخواست نظام را لبیک گفته‌اند و راهپیمایی‌های روزهای 22 بهمن و قدس و انتخابات و دیگر صحنه‌های نظام خود گواه این مطلب بوده و در حال حاضر این مسئولیت بیشتر به گردن دولت است و باید بیشتر خود را به مردم نزدیک کند.

وی گفت: مردم ما با حضور بصیرت‌محور خود در عرصه‌های مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حامی دولتمردان بوده‌اند.

ذوالانوار افزود: همین سرمایه مردمی جمهوری اسلامی است که دشمنان ما نتوانسته‌اند در این سال‌ها به کشور آسیب برسانند.

نبود نظارت بازار فارس را جولانگاه دلالان کرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: 
 
نبود نظارت بازار فارس را جولانگاه دلالان کرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: خواستار تدبیر مسئولان فارس برای کنترل گرانی بازار نوروز شد و گفت: در شرایط کنونی با توجه به سیر صعودی قیمت‌ها و نبود نظارت، فضا برای دلالان فراهم شده است.

خبرگزاری فارس: نبود نظارت بازار فارس را جولانگاه دلالان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز  

سیدحسن ذوالانوار اظهار داشت: رشد چند هزار تومانی قیمت مرغ، گوشت، میوه و آجیل در شب عید ظلم در حق مردم است و هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور حتم با چنین رشد قیمتی تنها اقشار مرفه جامعه طعم عید نوروز را خواهند چشید و مردم کم‌برخوردار لذت نوروز را حس نخواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت مهار قیمت‌ها در بازار شب عید، تصریح کرد: مسئولان فقط می‌گویند هیچ کمبودی برای ایام عید وجود ندارد و ذخیره‌سازی به اندازه کافی صورت گرفته، اینکه کمبودی در بازار نیست پسندیده است اما گرانی باعث فشار به قشر کم‌درآمد می‌شود.

ذوالانوار خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی موجب افزایش فزاینده قیمت کالاها شده است.

تذکر 23 نماینده به روحانی در مورد علت عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های نظامی و موشکی



در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛تذکر 23 نماینده به روحانی در مورد علت عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های نظامی و موشکی
23 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های نظامی و موشکی به رئیس‌جمهور تذکر دادند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، 23تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکر کتبی خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های نظامی و موشکی به وی تذکر دادند.در این تذکر مکتوب آمده است: آن چیزی که امنیت کشور را حفظ می‌کند، نشان دادن اقتدار ملی و دفاعی است. لیکن متاسفانه برای اولین بار طی 10 سال گذشته مجوز برگزاری رزمایش بزرگ سالیانه موشکی نیروهای مسلح در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی متوقف شده است و دستورات لازم جهت تخصیص اعتبارات به منظور پشتیبانی طرح‌های اضطراری نیروهای مسلح صادر نشده است. این در حالی است که طبق فرموده مقام معظم رهبری، مسئولین و نیروهای مسلح باید روز به روز بر قدرت دفاعی خودشان بیافزایند. لازم است رئیس جمهور محترم حمایت و جدیت بیشتری از نیروهای مسلح در توسعه توان دفاعی و برگزاری رزمایش‌های نظامی نمایند.بنابراین گزارش، این تذکر به امضای، اسماعیل کوثری، بهرام بیراموند،‌ علیرضا زاکانی، حسین طلا، احمد آریایی نژاد، روح‌الله حسینیان، جواد کریمی قدوسی‌، محمدصالح جوکار، محمد اسماعیلی، محمدحسن آصفری، سید مرتضی حسینی، آقاجری، شهروز افخمی، محمدرضا آشتیانی، سید محمود نبویان، ‌سید شکرخدا موسوی،  مهدی کوچک‌‌زاده، عبدالله سامری، عبدالله تمیمی، ابراهیم آقامحمدی، ‌رضا صابری، علی علیلو و سید حسین ذوالانوار رسیده است.


ذوالانوار

نماینده مردم شیراز در مجلس:

ملت ایران خوب می‌دانند که آمریکا قابل اعتماد نیست

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران با همه وجود درک کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

سید حسین ذوالانوار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: ما در توافق هسته‌ای امتیازاتی به طرف مقابل دادیم و آن‌ها نیز قرار شد 4.2دهم میلیون دلار ما را در 8 ماه آزاد کنند.

وی افزود: مبلغی که قرار است آمریکایی‌ها آزاد کنند برابر با 10 هزار میلیارد تومان است، مبلغی که در برابر 800 هزار میلیارد تومان بودجه کشور عددی محسوب نمی‌شود، اما وندی شرمن در اظهارات توهین‌آمیز خود گفت مردم ایران آن‌قدر گرسنه‌اند که پول داده شده برای تغذیه آن‌ها  هزینه شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا قضاوت جهانی را به نفع ایران تمام کرد، گفت: دستاورد این مذاکرات به مردم ایران به‌ویژه نسل جوان نیز اثبات کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه مردم ایران خاطرنشان کرد: راهپیمایی با شکوه 22 بهمن نشان وحدت و قدرت ملت ایران و نتیجه آن سلامت و ایمنی ایران و ملت بزرگ آن است.

ادامه نوشته

رتبه فارس در بودجه کشوری مناسب است

وضعیت مالی فارس از دیدگاه نماینده شیراز

ذوالانوار: رتبه فارس در بودجه کشوری مناسب است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه برنامه بودجه از سوی دولت، بودجه استان فارس را مناسب دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سید حسین ذوالانوار در جمع تعدادی از روحانیون در شیراز اظهار کرد: فارس در چند سال اخیر بین رتبه دوم و سوم بودجه‌ای در تردد بوده و امسال پس از آستان قدس رضوی و خوزستان، فارس در رتبه سوم بودجه است.

وی افزود: بودجه فارس امسال بیش از 800 میلیارد تومان مصوب شده که این به غیر از اعتبارات ملی است که از طریق وزارتخانه‌ها به دستگاه‌ها تزریق می‌شود.

ذوالانوار با بیان اینکه در حال حاضر چهار واحد فولاد در فارس هست که یک مورد آن در کوار مشغول به کار بوده و فولاد نی ریز 60 درصد و ذوب آهن فسا نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در این 10 سال که ما نماینده مجلس بودیم هفت کارخانه سیمان و چند سد احداث شد و راه‌آهن نیز در همین زمینه قابل ذکر است.

ادامه نوشته

رهبری واحد، امت یکپارچه و فکر اسلامی ایران را بیمه کرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس:
 
رهبری واحد، امت یکپارچه و فکر اسلامی ایران را بیمه کرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: رهبری واحد و تبعیت ملت از آن و حرکت بنابر منطق و فکر اسلامی، ملت ایران را از گزند دشمنان بیمه کرده است.

خبرگزاری فارس: رهبری واحد، امت یکپارچه و فکر اسلامی ایران را بیمه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: رهبری واحد، فکر اسلامی و حضور مردمی سه عاملی بود که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را رقم زد و تمام برنامه‌ریزی‌های آمریکا در منطقه را نیز بر هم زد.

وی افزود: هندوستان پیش از جنگ جهانی در اختیار استعمارگران بود و نخستین کاری که آنان انجام دادند تغییر زبان رسمی مردم آن بود که به فارسی سخن می‌گفتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر هندی‌ها نه فارسی بلد هستند، نه سانسکریت و نه انگلیسی را به درستی تکلم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملتی نداند پدرانش چه کسانی بوده‌اند و چه کرده‌اند، بی‌هویت می‌شوند.

ذوالانوار تصریح کرد: در حال حاضر چنین برنامه‌ای در کشورهای اسلامی انجام می‌شود که زبان انگلیسی را جایگزین زبان و خط بومی کرده و به مرور آداب و افکار را تغییر می‌دهند.

ادامه نوشته

لزوم تفکیک دهک‌های بالا و پایین در بحث یارانه‌ها/غرب در سوریه بازنده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد:
 
لزوم تفکیک دهک‌های بالا و پایین در بحث یارانه‌ها/غرب در سوریه بازنده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به محدودیت منابع، تفکیک دهک‌های بالا و پایین درآمدی در پرداخت یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

خبرگزاری فارس: لزوم تفکیک دهک‌های بالا و پایین در بحث یارانه‌ها/غرب در سوریه بازنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالأنوار عصر امروز در دیدار با اعضای جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: هدفمندی باید به گونه‌ای اجرا شود که بر طبقات ضعیف فشار بیشتری نیاید.

وی به استمرار تورم در برخی اقلام و افزایش قیمت در بعضی از حامل‌های انرژی اشاره کرد و ادامه داد: لازم است که در ادامه راه از دهک‌های بالا حذف شده و به دهک‌های ضعیف کمک شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌کس که توان مالی بالا دارد نباید پول بگیرد که الان بسیاری حتی در خارج از کشور هستند و پول می‌گیرند و برخی دیگر نیز نیازی به این یارانه ندارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحریم‌ها مانع از فروش دو‌سوم نفت ایران شده، و در مذاکرات اخیر نیز ظرفیت یک‌سومی صادرات نفت به دو‌پنجم میزان تولید نفت می‌رسد که به این ترتیب 180 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور کاسته شده است.

ذوالأنوار عنوان کرد: در این بودجه انقباضی برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها افزایش اعتبار و برخی کاهش داشته‌اند.

به گفته وی، میراث فرهنگی بیشترین افزایش بودجه‌ای معادل 23 درصد داشته و دانشگاه امام صادق(ع) کمترین بودجه را در بین دانشگاه‌ها دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت دفاع کسری بودجه بیشتری از سایر وزارتخانه‌ها داشت که مجلس تا آنجا که بتواند به رفع آن کمک می‌کند.

ادامه نوشته

هدف شهرداری از طرح محدوده ترافیک درآمد نباشد

نماینده مردم شیراز در مجلس:
 
هدف شهرداری از طرح محدوده ترافیک درآمد نباشد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: نگاه شهرداری به طرح محدوده ترافیک نباید درآمدزایی باشد و باید با اجرای درست آن موانع بسیاری از دوش مردم برداشته شود.

خبرگزاری فارس: هدف شهرداری از طرح محدوده ترافیک درآمد نباشد
  سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه موضوع طرح ترافیک این شهر به سال‌های گذشته برمی‌گردد، اظهار داشت: ترافیک عمر مردم را تلف می‌کند و انرژی بسیاری را از آنان می‌گیرد و از هر چیز زیانبارتر، اعصاب جامعه را سوهان می‌زند.

وی افزود: پیش از شروع به اجرای این طرح لازم بود کار کارشناسی بیشتری در مورد آن صورت می‌گرفت و مشاور مربوطه تسلط کاملی بر امور می‌داشت.

ادامه نوشته

ضرورت شیرین کردن آب دریای مازندران و خلیج فارس / نخستین اولویت کشور آب است

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد
 
ضرورت شیرین کردن آب دریای مازندران و خلیج فارس / نخستین اولویت کشور آب است

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه سال گذشته در بودجه کشور برای شیرین کردن آب از دریای مازندران و خلیج فارس اعتباری تعیین شد، گفت: هرچند که این کار با هزینه بیشتری صورت می‌گیرد اما امروزه برای کشورمان امری حیاتی است.

خبرگزاری فارس: ضرورت شیرین کردن آب دریای مازندران و خلیج فارس / نخستین اولویت کشور آب است

سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به طرح موضوعات و مسائل در مورد مشکلات پیش آمده در بارش‌های سنگین برف در فارس و به ویژه شیراز، اظهار داشت: در این زمینه اصل موضوع که شکرگزاری و خرسندی از این نعمت بزرگ الهی بود جای خود را به فروع داد و زحمات و رنج‌هایی که برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان متحمل شدند نادیده گرفته شد.

وی با بیان اینکه بررسی مشکلات پیش آمده با تشکیل جلسات با مسئولان مربوطه منطقی‌تر و شایسته‌تر از طرح مشکلات در رسانه‌ها و نادیده گرفتن تلاش‌های مسئولان بود، افزود: خشکسالی‌های سال‌های اخیر مشکلات جدی در زمینه آب به ویژه آب کشاورزی در بخش وسیعی از کشور به وجود آورد از جمله اینکه دشت‌هایی مانند دشت مریم اصفهان به طور کلی تعطیل شد و چاه‌های آب در جهرم استان ما به عمق 500 متری رسید.

ادامه نوشته

صنعت خودروسازی فارس مظلوم است

برخی مسئولان هنوز نمی‌دانند شیراز پژو پارس تولید می‌کند
 
ذوالانوار: صنعت خودروسازی فارس مظلوم است
 
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه هنوز برخی از مسئولان و مردم از تولید پژو پارس در شیراز اطلاع کاملی ندارند، گفت: این صنعت در این شهر بدون حامی و مظلوم واقع شده است.
خبرگزاری فارس: ذوالانوار: صنعت خودروسازی فارس مظلوم است

 

سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در عین حالی که صنعتگران استان فارس توانایی تولید قطعات مورد لزوم خودرو پژوپارس را دارند اما این قطعات از استان‌های دیگر به این شرکت تحمیل می‌شود.وی افزود: در جلساتی که با صنعتگران فارس داشتیم، همگی بر تولید قطعات این خودرو در داخل استان تاکید داشتند و برای خودکفایی در این زمینه اعلام آمادگی کامل کردند.

ادامه نوشته

طبخ آش صلواتی 72 تنی در کشور های اسلامی نیز تاثیر دارد

ذوالانوار در گفتگو با مهر:

طبخ آش صلواتی 72 تنی در کشور های اسلامی نیز تاثیر دارد
شیراز – خبرگزاری مهر: نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طبخ آش صلواتی 72 تنی در کشور های اسلامی نیز تاثیر گذار است.
حسین ذوالانوار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اطعام از جمله کار های پسندیده در اسلام است، افزود: اطعام کردن از جمله کاری پسندیده است که از ائمه برای ما مسلمانان به جا مانده است.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که حتی در دیگر کشورها نیز از اطعام مسلمانان به خصوص شیعیان بهره مند می شوند که نمونه آن در هندوستان است که از اطعام امام حسین(ع) استفاده می کنند.نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اطعام بزرگی نیز در میان راه نجف به کربلا است که میلیون ها نفر را اطعام می کنند.

ذوالانوار افزود: در شیراز هم مسجدی است که طی 365 روز سال اطعام می کند.وی با بیان اینکه اینگونه فعالیت ها بسیار پسندیده است، گفت: اطعام کردن کاری بزرگ است و باید انجام اینگونه فعالیت ها را در شیراز توسعه داد.نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که افرادی هم که در محل طبخ این آش صلواتی نیستند قلب و روحشان  حضور دارد.

رفع تحریم‌ها ساده‌انگاری است / دیپلماسی آمریکا در سایه چماق موضوعیت می‌یابد

نماینده مردم شیراز در مجلس:
 
رفع تحریم‌ها ساده‌انگاری است / دیپلماسی آمریکا در سایه چماق موضوعیت می‌یابد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دلخوش کردن به رفع کامل تحریم‌ها در کنار ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ساده‌انگاری است.

خبرگزاری فارس: رفع تحریم‌ها ساده‌انگاری است / دیپلماسی آمریکا در سایه چماق موضوعیت می‌یابد

سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تاریخ نشان می‌دهد که آمریکا و انگلیس دلشان برای ما نسوخته، از این رو دولت به رفع کامل تحریم‌ها امیدوار نباشد.

وی افزود: برای کم‌اثر شدن تحریم‌ها دولت باید برنامه‌ریزی کند و اینکه بخواهد در کنار دستگاه دیپلماسی تمام توان خود را بر حذف تحریم‌ها بگذارد، نیازمند تدبر و بازنگری در این سیاست است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا و قدرت‌های غربی در گذشته ثابت کرده‌اند که دلشان به حال ما نمی‌سوزد، تصریح کرد: هنوز جوهر توافقنامه ژنو خشک نشده، آمریکا به طور علنی اظهار می‌کند که اصل تحریم‌ها به قوت خود باقی است مگر اینکه ایران به طور کامل از فعالیت‌های هسته‌ای چشم بپوشد.

ادامه نوشته