نمایش از 16 مرداد 1393
پرینت

برداشت بيش از يک ميليون تن ذرت دانه‌اي در استان فارسکارشناس مسوول ذرت جهاد کشاورزي استان فارس از برداشت ۳۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌اي و يک ميليون و ۹۰۰ تن ذرت دانه‌اي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرزاد صحراييان با اعلام اين خبر گفت: در استان فارس 60 هزار هکتار مزرعه توليد ذرت علوفه‌اي و دانه‌اي وجود دارد که پيش‌بيني مي‌شود از اين مزارع 320 هزار تن ذرت علوفه‌اي و يک ميليون و 900 تن ذرت دانه‌اي برداشت شود.
وي با بيان اينکه برداشت ذرت علوفه‌‌اي در مهر ماه و برداشت ذرت دانه‌اي در آبان ماه آغاز مي‌شود، افزود: ذرت دانه‌اي و علوفه‌اي پس از برداشت به دامپروري‌ها و مرغداري‌ها براي خوراک دام منتقل مي‌شود.
کارشناس مسوول ذرت جهاد کشاورزي فارس با بيان اينکه توليد ذرت دانه‌اي و علوفه‌اي در استان فارس امسال 15 درصد کاهش يافته، خاطرنشان کرد: علت کاهش توليد ذرت در فارس خشکسالي و کاهش منابع آبي است.
وي با بيان اينکه ارقام ذرت‌هاي توليدي در استان فارس زودرس، ديررس و ميان‌رس است، گفت: دوره رشد ذرت در استان فارس 70 تا 150 روز است.
صحراييان با بيان اينکه ذرت‌هاي توليدي در ايران خوراکي نيست و سبب افزايش قند مي‌شود، گفت: ذرت‌هايي که به صورت کبابي مصرف مي‌شود در واقع ذرت دانه‌اي خام است و سودي براي بدن ندارد.
وي تصريح کرد: شهرستان‌هاي مرودشت، فسا، داراب، فيروز آباد، استهبان و شيراز عمده مراکز توليد ذرت استان فارس است.

 

منبع: خبرگزاری موج

نوشتن دیدگاه


آمار بازدید سایت

2272839
امروزامروز53
دیروزدیروز25
این هفتهاین هفته144
این ماهاین ماه144
آمار کلآمار کل2272839
کاربران وارد شده: 0
مهمان: 20
شما اینجا هستید:   خانه اخبارگزیده اخبار داخلی اتحادیه و استانیبرداشت بيش از يک ميليون تن ذرت دانه‌اي در استان فارس

طراحی و اجرا توسط شهرام عطریان