نمایش از 14 مرداد 1393
پرینت

اتاق گفتمان و هم انديشي دامپروري در فارس تشکیل شدبراي نخستين بار دركشور اتاق گفتمان و هم انديشي دامپروري در فارس تشكيل شد . براي نخستين باردركشور اولين جلسه اتاق گفتمان و هم انديشي مرتبط با بخش دام و طيور ،با حضور بخش هاي دولتي و خصوصي در سازمان جهاد كشاورزي استان فارس برگزار شد.
براي نخستين باردركشور اولين جلسه اتاق گفتمان و هم انديشي مرتبط با بخش دام و طيور ،با حضور بخش هاي دولتي و خصوصي در سازمان جهاد كشاورزي استان فارس برگزار شد.
دكترمحمد مهدي قاسمي در جلسه اتاق گفتمان دام وطيور كه براي نخستين باردر كشور در استان فارس با ميزباني اتحاديه دامداران استان در سالن همايش هاي سازمان جهادكشاورزي برگزار شد گفت : اين جلسه با استقبال بي نظير اتحاديه هاي مختلف دام وطيور وزنبورعسل وساير دستگاه هاي مرتبط با توليدات دامي از بخش هاي مختلف دولتي و خصوصي و دامداران و مرغداران پيشرو همراه شده بود .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس با اشاره به اهميت نقش توليد محصولات كشاورزي اظهارداشت: 94 درصد موادغذايي كشور از محصولات كشاورزي توليد مي شود كه 27 درصد اشتغالزايي را نيز به همراه دارد و به جهت اهميت آن طرح مشكلات بخش كشاورزي در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي در اولويت قرار دارد.
وي اظهار داشت: يكي از شعارهاي دولت ، واگذاري امور به مردم در زمينه‌هاي كشاورزي و اقتصادي است ولي هنوز در بسياري از بخش ها علي الخصوص در بخش هاي كشاورزي مربوط به بهبود توليدات دامي ، بهبود توليدات گياهي ، صادرات و واردات محقق نشده است.
قاسمي" با بيان اينكه، اگر مي‌خواهيم به اقتصادي رو به رشد دست يابيم ، بايستي بخش خصوصي در تمامي مراحل وارد شود نه اينكه تنها در زمان سختي حضور داشته و بعد از سهل شدن امور، فراموش گردنند
اين مقام مسئول افزود : لازم است در هم انديشي كه در اتاق گفتمان صورت مي گيرد از نقطه نظرات بخش خصوصي استفاده كافي و لازم در پيشبرد اهداف بخش هاي توليد صورت پذيرد و فاصله اي كه بين بخش خصوصي و دولتي وجود دارد با اين گفتمان ها برطرف گردد تا در آينده نزديك به واقعيت هاي قابل استناد دسترسي لازم پيدا شود و روحيه مشاركت وهمدلي در كليه زمينه ها جهت پيشبرد اهداف و تعالي كشور را شاهد باشيم
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس در ادامه ضمن ابراز خرسندي از تشكيل اتاق هم انديشي و گفتمان جهاد كشاورزي و بخش خصوصي گفت: با مطرح كردن موانع و مشكلات در اتاق گفتمان سازمان جهاد كشاورزي و بخش خصوصي، موانع و مشكلات موجود به اطلاع تمامي زير بخش هاي مرتبط خواهد رسيد و همگي به دنبال راهكارهايي براي حل آنها خواهند بود.
مهندس سيد عبداله جزايري اظهار داشت : با پيشنهاد سازمان جهادكشاورزي مبني بر تشكيل كميته هاي كارشناسي در اتحاديه مرتبط موافقت شد و مقرر گرديد كه جلسات اتاق گفتمان به صورت دوره اي با ميزباني تشكل هاي مختلف و با دوره زماني يك ماهه برگزار گردد
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان فارس افزود : در اين جلسه نمايندگان مختلف ضمن بيان مشكلات دام و طيور و زنبورعسل به ارائه نقطه نظرات و طرح ديدگاه هاي خود درخصوص مسائلي از قبيل نهاده هاي توليد ، قوانين ، مشكلات قيمت شير، بيمه دام و طيور ، صادرات ، تسهيلات ، مازاد توليد و ...مي پردازند .

 

منبع: سایت سازمان جهاد کشاورزی فارس

نوشتن دیدگاه


آمار بازدید سایت

2272882
امروزامروز42
دیروزدیروز54
این هفتهاین هفته187
این ماهاین ماه187
آمار کلآمار کل2272882
کاربران وارد شده: 0
مهمان: 4
شما اینجا هستید:   خانه اخبارگزیده اخبار داخلی اتحادیه و استانیاتاق گفتمان و هم انديشي دامپروري در فارس تشکیل شد

طراحی و اجرا توسط شهرام عطریان